وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی
سرخط خبرها

آیین رونمایی از کتاب «آموزش و تبلیغات در جبهه و جنگ» برگزار شد | مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی: شهید طاهری، الگوی تمام‎ عیار یک فعال فرهنگی است

  • کد خبر: ۱۸۶۴۱۴
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
آیین رونمایی از کتاب «آموزش و تبلیغات در جبهه و جنگ» برگزار شد | مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی: شهید طاهری، الگوی تمام‎ عیار یک فعال فرهنگی است
به مناسبت هفته دفاع مقدس، آیین رونمایی و معرفی کتاب آموزش و تبلیغات در جبهه و جنگ به قلم روحانی شهید سردار سید محمد طاهری گرگانی، صبح امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس، نویسندگان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به مناسبت هفته دفاع مقدس، آیین رونمایی و معرفی کتاب آموزش و تبلیغات در جبهه و جنگ به قلم روحانی شهید سردار سید محمد طاهری گرگانی و با محوریت درآمدی بر نقش روحانیت در جبهه‌ها، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا دهقان مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از نویسندگان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

پسر، میراث دار اندیشه پدر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این مراسم تصریح کرد: این شهید اگرچه بسیار شخصیت برجسته و شناخته‌شده‌ای داشت، اما متأسفانه تاکنون کمتر برای مردم مطرح بوده است. شهید تأثیرپذیری مستقیم از حضرت امام خمینی (ره) داشته و اندیشه امام از روحانی تراز انقلاب اسلامی در زبان و عمل ایشان نمایان است. البته این تأثیرپذیری را می‌توان به برکت تربیت پدرش مرحوم آیت‌الله طاهری دانست که ایشان هم عضو خبرگان و کمیسیون ولایت فقیه بود، با شهید آیت هم‌نشینی داشت، چهار بار توسط عناصر تروریست منافقین مورد سوءقصد قرار گرفته بود و در ۲۳ سالگی به سه درجه اجتهاد رسیده و درجه خود را هم از نجف دریافت کرده بود.
وی بیان کرد: شهید محمد طاهری گرگانی اگرچه در سن ۲۴ سالگی به شهادت رسید، اما برای صداوسیمای استان نمایشنامه می‌نوشت، در مقام کاریکاتوریست طراحی‌هایی از او به‌جا مانده است و در سایر زمینه‌های هنری و فرهنگی هم مقالاتی در نقد آثار مکتوب و تصویری نوشته است. علاوه بر این، چون متولد نجف بود، تسلط کاملی بر زبان عربی هم داشت و به همین دلیل، در تبلیغات جنگ تدبیر کرده بود تا با بلندگو با فرماندهان و سربازان بعثی سخن بگوید و این مسئله باعث شد تا از طرف حزب بعث برای سرش جایزه بگذارند.

شهید طاهری، چهره‌ه ای شاخص و تأثیرگذار فرهنگی در جامعه 

حجت‌الاسلام محمد آگاه رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس در ابتدای این مراسم با اشاره به خاطراتی از روحانی شهید محمد طاهری گرگانی اظهار کرد: تمام مدت آشنایی ما حدود هفت ماه بود و در عملیات خیبر که به شهادت رسید، تا سال‌ها بعد پیکر ایشان در منطقه باقی ماند، اما در همین زمان هم آن‌چه بسیار به چشم ما می‌آمد، توانایی استعدادیابی ویژه‌ای بود که در وجود روحانی شهید طاهری وجود داشت؛ به گونه‌ای که پس از چند دقیقه گفت‌وگوی کوتاه با هر طلبه‌ای که برای تبلیغات وارد جبهه‌ها می‌شد، به‌درستی درک می‌کرد که این فرد برای فعالیت در کدام یگان و گروه و دسته مناسب‌تر است و به همین دلیل، شاید از دو طلبه که باهم به جبهه می‌رفتند، یکی را به سمت یگان‌های تخریب اعزام می‌کرد و دیگری را به سمت یگان‌های اطلاعات و عملیات.
وی افزود: باور همه کسانی که هم‌رزم و همراه شهید طاهری بودند، این است که اگر ایشان در دفاع مقدس به شهادت نمی‌رسید، امروز به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص و تأثیرگذار فرهنگی در جامعه شناخته می‌شد. با این حال، تألیف و انتشار کتاب آموزش و تبلیغات در جنگ هم می‌تواند نقش مؤثری در نهادینه کردن مؤلفه‌های شخصیتی این شهید عالی‌قدر در جامعه روحانیت، مبلغان و حتی آحاد مردم داشته باشد.

شخصیتی فراتر از دفاع مقدس

حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری گرگانی، برادر روحانی شهید محمد طاهری گرگانی هم در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: اگرچه این شهید بزرگوار متولد نجف بود، اما اعزام ایشان به جبهه از استان خراسان صورت گرفت و اگر شخصیت شهید طاهری امروزه به فعالیت‌های مؤثرشان در جبهه و جنگ شناخته می‌شود، اما حقیقت این است که شخصیت ایشان به‌طور فراگیر حتی در سال‌های پیش از جنگ تحمیلی هم زمینه بروز و ظهور پیدا کرده بود؛ تا جایی که می‌توان گفت در ۲۴ سالگی در جبهه‌ها به شهادت رسید، اما تا پیش از این، بخش عمده از کتب اندیشمندان بزرگ جهان اسلام را مطالعه کرده بود، دستخط بسیار زیبایی داشت و از مجموع جهات به‌عنوان یک شخصیت اثرگذار فرهنگی برای مردم شناخته می‌شد.

ضرورت بهره‌گیری طلاب از سیره شهید طاهری

سیدمحمد طالبیان، رزمنده پیشکسوت دفاع مقدس و ویراستار کتاب نیز در انتهای این مراسم گفت: به نظر من برای هر روحانی و مبلغی که بخواهد منبر برود و در فعالیت‌های تبلیغی حضور داشته باشد، این کتاب می‌تواند به‌مثابه یک جزوه آموزشی عمل کند و سیره زندگی یک شهید با زندگانی موفق در این عرصه را به‌عنوان الگو برای سایرین مطرح کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->